1968 • Löddeköpinge

Snabbdistans 500/500 10 km

Löpning - Snabbdistans
Also known as ”Mackans jävla pass”.
Tanken innan var att springa den snabba i ungefär tröskel (4:35) och sen ”vila” i 5-fart. Visade sig stämma ganska bra med nuvarande kapacitet, kunde tom kapa detta lite med några sekunder. Famlade lite i början med att hitta rätt fart och känsla men det gav sig. Första 3:e delen av passet kändes lätt och hade jag inte haft sån respekt för passet hade jag tryckt på för hårt där. Blev dock gradvis jobbigare efter halva passet och de 2 sista kilometerna var tuffa. Särskilt vilosträckorna där på slutet. När klockan vibrerar så signalerar hela kroppen "lätt joggvila" men så måste man fortsätta trycka på. Tufft mentalt där.
Men riktigt nöjd med passet. Piggnade till snabbt på nerjoggen också. Bra tecken.
Funderar dock på att vända på intervallerna nästa gång, så att jag börjar med en vilosträcka och slutar med en snabb 5-hundring. Känns mer logiskt då den första sträckan blir en slags upptrappning av uppjoggen och så får man krama ur det sista på den sista snabba sträckan innan man övergår i nerjogg.

9 januari 2020 - 19:46

13,58   km
Distans
1:07:32
Tid
4:58   min/km
Snitt
145
Snittpuls
162
Maxpuls
174
Stegfrekvens
71   m
Total stigning (map)
27   m
Total stigning (clk)
Saucony Ride ISO ...
Total distans: 266 km
Träningspass från 

Kommentarer

Jens Sandahl - 10 januari 06:12
Grymt!
HF Löfgren - 10 januari 08:27
Tack så mycket Jens. Det känns bra det här.
Löparkalkylatorn >>

Karta

Inloggade medlemmar kan se kartor och detaljerad träningsdata på de träningspass där GPS-data är tilllgängligt.

Logga in här ovanför eller registrera dig för att se passets karta.