Löpning Kläder, Skor & Prylar 32 inlägg 4925 visningar

Dålig sula, i sin ordning tycker Löplabbet

Andreas Börjesson
1984 • Göteborg
#1
6 juni 2012 - 00:12
Gilla 
Att mina nya skor inte håller för Stockholm Maraton är helt i sin ordning för Löplabbet i Göteborg.. 
Sulan på mina nya Adidas skor sladdrade till sig rejält under loppet vilket resulterade i flera stopp för att rätt till problemet och en ömmande vänsterfot. 
Bemötandet i butiken idag var tydligt "så blir det under extrema förhållanden, det finns inga sulor som klarar det" Är detta sant eller ska jag våga gå tillbaka till butiken på östra hamngatan?

Tycker i efterhand att det tyvärr främst var bemötandet som var beklagligt. Expediterna fick mig att känna mig som en stor idiot för att jag berättade detta för dem idag vid 10- tiden.
< < < 1 2 > > >
1969 • Åkersberga
#2
6 juni 2012 - 07:06
Gilla 
Tja, om skorna är gjorda för att hålla ca100+ milkänns inte 4,2 som särskilt extremt. De kanske menar att man inte får springa mer än 1 mil i taget och låta skorna vila emellan. Om skorna bara har rullat 20-30 mil och redan är paj, ska du ha pengarna tillbaks. Ett alternativ om de tjurar på labbet är att kontakta adidas direkt. Lycka till!
Gustaf Hermansson
1972 • ÅKERSBERGA
#3
6 juni 2012 - 07:25
Gilla 
Stå på dig.
Jag har lyckats reklamera ett par skor på Löplabbet (annan butik dock) pga liknande orsak (Saucony Grid A3 som samlade så mycket sten i "lufthålen undertill" att skorna slets ut onormalt fort och jag fick ont i fötterna) och det slutade med att jag fick alla pengarna tillbaka.
Senad Suhonjic
1984 • Fagersta
#4
6 juni 2012 - 07:58
Gilla 
Stå på dig!
Andreas Börjesson
1984 • Göteborg
#5
6 juni 2012 - 10:25
Gilla 
Tack för stödet.. Enligt Löplabbet är det inte konstigt att sulorna glider runt i skorna när det regnar. Har någon annan råkat ut för samma osköna upplevelse?
1976 • Segeltorp
#6
6 juni 2012 - 11:08
Gilla 
Hur länge har du haft skorna (du skrev bara att de var nya) i race butiken (Löplabbet på kungsgatan, sthlm) så sa han att jag fick byta skorna inom 30 dar om jag inte var nöjd med dem.
Andreas Börjesson
1984 • Göteborg
#7
6 juni 2012 - 13:04
Gilla 
Jag köpte dem i februari och har sprungit ca: 15 mil i dem. Tyvärr har det gått mer än 30 dagar men de är ju inte lastgamla direkt..
Micke Larsson
1971 • Sollentuna
#8
6 juni 2012 - 13:11
Gilla 
Jag har aldrig hört talas om att det skulle vara naturligt för sulor attt glida runt i skorna när det regnar. Har heller inte upplevt det själv, ens när de varit dyngsura.

Utan att göra det här till en tråd om fysiska butiker kontra nätet vore det intressant att höra vad din säljare ser för fördelar att handla hos honom jämfört med 30-60 % billigare konkurrenter. Om det där sula-i-regn-fenomenet är vanligt förekommande och "inte konstigt" borde du nästa gång be om en spann vatten du kan doppa skorna i innan du testar dem på deras löpband.
Martin Stark
1978 • Farsta
#9
6 juni 2012 - 13:16
Gilla 
Håller också med om att man inte ska behandla kunder så att de känner sig som idioter. Har hänt mig också allt för många gånger (på andra ställen än Löplabbet).

Av nyfikenhet: Vad menar du mer exakt med att sulan sladdrade? Gled foten i skon eller?
Senad Suhonjic
1984 • Fagersta
#10
6 juni 2012 - 13:39
Gilla 
Tack fan och hans moster för att vi har konsumentköplagen. Stå på dig bara Andreas! Finns säkert någon lucka du kan använda dig utav i lagen om du "googlar" lite.
Andreas Börjesson
1984 • Göteborg
#11
6 juni 2012 - 13:44
Gilla 
Som svar till Martins nyfikenhey:
När jag skriver att sulan sladdrar menar jag att den fick sitt egna liv under foten. Den korvade helt enkelt ihop sig så att den blev dubbelvikt under trampdynan på vänsterfoten. Min första tanke var att det var något fel på mina kompressionstrumpor som jag också köpt dyrt på Löplabbet men så var inte fallet. Foten var hela tiden på plats i skon.
Andreas Börjesson
1984 • Göteborg
#12
6 juni 2012 - 17:06
Gilla 
Ursäkta min otydlighet, det är innersulorna som är problemet. Jag ändrar min fråga. Är det någon annan som har eller har haft problem med innersulorna?
Jenny Viklund
1983 • Örebro
#13
6 juni 2012 - 17:20
Gilla 
Jag skulle också stå på mig, skulle inte acceptera att innersulorna börjar fara runt efter några mils löpning.
Kajsa B
1987 • Göteborg
#14
6 juni 2012 - 17:23
Gilla 
stå på dig!

Har för mig att de första tre månaderna ligger bevisbördan hos återförsäljaren, det är alltså de som ska bevisa att det inte är fel på produkten. efter det är det du som måste bevisa att det är fel på produkten. dubbelkolla gärna den tiden, men tror i alla fall bevisbördan ligger hos dig nu. så samla argument så borde det gå att få pengar tillbaka/nya skor. skulle tipsa om att läsa på på löplabbets hemsida, adidas hemsida osv för att se vad de påstår att deras produkter ska hålla för. vilket definitivt borde vara ett maraton i regn!
HR
1972 • Stockholm
#15
6 juni 2012 - 17:23
Gilla 
Dåligt bemötande av Löplabbet.

Med god butiksvana (annan bransch) så är det första man tänker på vid en reklamation - oavsett orsak - att man tar sin kund på allvar. Även om kunden har helt fel, eller delvis fel, så tjänar man i längden på att låta kunden få "rätt", dvs få reklamera varan och få pengarna tillbaka eller byta varan så länge man inte varit oaktsam med den.

Ett par löpskor ser jag inte som något som man kan vara grovt oaktsam med om man _springer_ i dem.

Bättre så än att såga en kund och göra sig en ovän, ringarna på vattnet sprider sig fort. Speciellt om man lever på löpare/motionärer.



Bertil Örjestad
2008 • Umeå
#16
6 juni 2012 - 17:28
Gilla 
Jag har då bara goda erfarenheter av Löplabbet, Umeå!
Rickard Dömstedt
1970 • Landvetter
#17
6 juni 2012 - 17:31
Gilla 
Stå på dig Andreas! Det är inte ett okej beteende från löplabbets sida!!! Klart att skorna/innesulorna ska hålla!!!
Kajsas info ovan stämmer rätt bra. Men det finns ytterligare stöd för konsumenten som hon inte nämner. Kommer dock inte ihåg exakta formuleringarna.
Tycker du ska kontakta så väl löplabbet som Adidas å påtala problemet igen. Vänd dig till KO om de inte ger med sig. Tyvärr verkar den här typen av beteende vara en del av löplabbets affärskultur. Har själv blivit drabbad som kund hos de (slutade handla där för drygt 10 år sen, efter en lååång konflikt som slutade med att jag fick tillbaka 75% av pengarna) Det dyker upp emellanåt här på forumet att just löplabbet gör så här mot sina kunder - tyvärr.
Jenny Viklund
1983 • Örebro
#18
6 juni 2012 - 17:41
Gilla 
Bertil: Jag delar den erfarenheten. Jag vet inte riktigt hur jag ska tolka det när åtminstone två av de anställda kan rabbla alla skor jag haft (och haft problem med) senaste 18 månaderna... ;)
Bertil Örjestad
2008 • Umeå
#19
6 juni 2012 - 20:19
Gilla 
Handlar alltid på löplabbet i Umeå. Skor, strumpor, kläder etc. Alltid trevliga.
Andreas Börjesson
1984 • Göteborg
#20
6 juni 2012 - 22:26
Gilla 
Skönt att Löplabbet fungerar bra i Umeå. Jag gör ett nytt försök i Göteborg imorgon och hoppas att de i alla fall lyssnar på mig denna gång.. Återkommer med resultatet
< < < 1 2 > > >
Endast registrerade medlemmar kan posta inlägg till forumet. Registrera dig här eller logga in ovan.