Återhämtning

Det där med återhämtning kan man ju skriva ett helt inlägg om. Den kan ju ske genomtänkt och enligt en viss plan och man ska inte underskatta återhämtning. Man kan också till exempel vila en dag efter ett lopp och dag två köra ett lopp till. Till exempel så gjorde jag så nu i veckan. Vi körde en roadtrip som började med Danmark, dagen efter tävlingen i Helsingör åkte vi till vänner i Laholm och stannade en natt. Dessutom var min man rätt trött på att jaga Vilda Bebisen så han röstade för att jag skulle vila och vara mamma dagen efter loppet. Men efter Laholm drog vi vidare till Mölndal och där fanns minsann en träningstävling på kvällen. August skulle köra deras supersprint och efter mycket bilåkande hade jag spring i benen så jag ställde upp i sprinten. Lite trötta ben visade det sig väl i och för sig att jag hade och inte körde jag på max heller, men det var roligt och jag blev trevligare efteråt…

Vi följde upp sprinten med ett 11-timmarspass i strålande sol på Liseberg dagen efter, trötta ben. Sen upp tidigt (skittidigt skulle man kunna säga om man använder sådana ord, men det gör ju såklart inte jag) för ett gympass med Linda. För er som inte vet så kan jag informera om att Linda är stark, jättestark! Jag ville kräkas redan efter uppvärmningen och sen blev det bara värre – fast väldigt roligt! Dock kände jag mig som en sladdrig sparris när vi var klara och vid frukostbuffén vi åt på café efteråt kunde jag knappt hälla upp juice för att jag var så trött. Sen har jag inte kunnat gå, och knappt klä på mig;-).

Så ja, också en sorts återhämtning.

1 kommentarer till inlägget

Jonas Hedeback
1978 • Göteborg
#1
3 juli 2019 - 15:59
Hahahaha! =)
Vill du kommentera det här blogginlägget?
Registrera dig eller logga in här ovanför.