Tisdagens pass på gymmet

Tänka löpning, drömma löpning, planera löpning, prata löpning osv osv är faktiskt inte det enda jag gör. Vilket både ni och jag kanske tror. Men, jag både gör, tänker och tränar annat också (trodde jag). Ta som imorse till exempel:

Tisdagens morgonpass

Men redan där, när jag tänkte efter hur upplägget var, sprack det jag nämnde ovan, förlåt! (haha) Passet imorse var nämligen fokuserat på löpstyrka. Ni vet den där träningen (som många gånger är av funktionell art) och som förebygger skador i löpningssammanhang. Men alltså, just nu är det mycket löpning – jag kan bara inte rå över det, så ni får helt enkelt leva med det. Ett bra pass blev det i alla fall…

Passet baserades på en mindre cirkel på tid.

30 sek – 4 varv 

Utfall 
Plankan med benindrag 
Benböj med sidogång
Grodhopp (fram och tillbaka på en sträcka på cirka 20 m)

Fyra övningar med min egna kroppsvikt – mer än så behöver det inte vara för att det ska svida fint i musklerna. En bra start på tisdagen som faktiskt är den sista arbetsdagen, på jobbet den här veckan, ytterligare några dagar på utbildning väntar.

Image

Inlägget Tisdagens pass på gymmet dök först upp på Isikost.

Vill du kommentera det här blogginlägget?
Registrera dig eller logga in här ovanför.