Lång startsträcka för hemmaträning

När jag ska ut och springa tar det alltid en stund innan jag verkligen kommer iväg, men något direkt motstånd känner jag inte om inte vädret skulle vara sådär alldeles vidrigt. Tvärtom brukar jag längta ut för det mesta. 

Och när jag nån gång då och då hittar luckor för att besöka gymmet på fastlandet är det bara kul. Däremot kan det vara lite knepigt att hitta tillräckligt långa luckor för när jag väl är där (Gustavsbergsbadet) vill jag verkligen få ut mesta möjliga och då blir det ca en timme i gymmet följt av simning, bubbelpool och bastu ytterligare nån timme. 

Men nu, när jag bestämt mig för att inte ta några risker alls med mitt krånglande knä genom att springa och dessutom befinner mig mååååånga timmar från det där gymmet så är jag hänvisad till egen hemmaträning. Det är inte så att jag inte kan. Jag har provat och brukar stå ut ca 15 minuter, det var nog ett halvår sen sist. 

Men jag måste ju göra något, så i vanlig ordning letade jag rätt på träningsappar och planerade övningar halva gårdagen. Lägga tid på planering är en av mina bättre grenar. Beslutsamt satte jag på mig träningskläderna direkt i morse (hemmajobbardag) och tänkte köra passet kl 10, eller kanske 11. Fast sen blev jag hungrig och åt lunch i stället och då måste man ju smälta maten lite. Så 14 då. Kanske börja med en promenad och hämta posten? Klockan hann bli halv fyra innan jag kom igång med tåhävningar, utfallssteg och allt möjligt jobbigt. Men oj, så nöjd jag kände mig en timme senare!

I morgon får jag nog träningsvärk! Ska bli skönt!

Vill du kommentera det här blogginlägget?
Registrera dig eller logga in här ovanför.