Första passet - 4,9 km

Det första passet
Runar sa igår att jag skulle börja mitt "långpass" med 3 km, utan klocka, telefon eller andra hjälpmedel så blev det till att följa gator och en ungefärlig känsla i kroppen. Jag kom fram till rätt plats men passet blev alldeles "för långt", det är inte många som kan säga att knappa 5 km är för långt men vi har enats om att skynda långsamt.

Öka var vecka
Nästa vecka skall långpasset vara 1 km längre än det var idag och så skall det öka successivt men det skall också i perioder backas ned ett hack så det inte går för raskt framåt. Mitt mål är ju att klara av inspektionsrundan ihop med gänget bakom Risveden Terräng på tävlingsdagens morgon, innan de arrangerar och jag sätter mig med tidtagningen. Jag skall guida runt journalister på halvmaran som jag har på Danske Bank Oslo Maraton och sedan veckan efter mitt arrangemang så skall jag gästa Lidingö och springa 15 km där.

Tester i morgon
På Magnat skall jag i morgon för tester där man skall inspektera min kropp och ge mig min dom om hur det är ställt med min fysiska status, det skall bli spännande. Det kanske inte är lika spännande att med följer fotograf för dokumentationens skull och för att Runar och gänget på Kondis skall få mer att skriva om.

Utvikning
Det blri som en utvikning i Kondis marsnummer med ett dubbeluppslag som bara handlar om mig och min väg till ett sundare och förhoppningsvis friskare liv. Det blir säkert inte ett "idolreportage" eller några bilder som nån sätter på väggen men det blir en start för mig och kanske, kanske ger det kicken för någon annan som också lämnar soffan eller kontorsstolen och startar motionerandet.

Gemensam träning
För Oslo Maraton så ser jag till att det finns löpargrupper, gratis träning för alla som vill träna tillsammans med andra, det sker oftast på lördagar i Sognsvann och där skall träningen vara uppdelad i minst tre delar så de riktigt snabba kan springa ihop, de moderata kör ett race och de som vill ta det lugnare får träning anpassad efter sin nivå. Själv tänker jag efter ett tag bjuda in via jogg, andra som är i samma situation som mig kan bli mina träningspartners när jag är i Oslo på veckorna.

God natt
Är redan trött och sömning så det är hög tid att lämna kontoret och bege sig hem till duschen och sedermera sängen.
Jag kommer lägga mig glad och känna att jag faktiskt förtjänar de sköna timmarna i sängen :)

Vill du kommentera det här blogginlägget?
Registrera dig eller logga in här ovanför.
 annons