Sökresultat

Vårkänslor på löpande band nu!

Så här på alla hjärtans dag så pirrar det allt lite extra. De allra flesta är snälla mot varandra och vårtecknen blir fler och fler. Snödroppar och krokusar blommar i kustnära trädgårdar och snön ligger endast kvar i enstaka högar. Det är kul att springa och det är ännu roligare med variation. Det kan...

178561 14 februari 11:31

Skåneleden dag 2

Efter en god natts sömn (nästan tio timmar) och en fantastisk frukost på hotellet begav vi oss vidare söderut längs Skåneleden mot Vejbystrand.Det var platt, kustnära och ko- får- och hästhagar. Ganska lättvandrat. Vädret var även denna dag perfekt. Molnigt mestadels. Det kom lite regn som upphörde lagom...

173711 11 juni 2017

Skåneleden

Idag tog Emelie och jag tåget ner till Båstad för att gå Skåneleden. Första etappen gick från Båstad till Torekov hotell där vi ska sova i natt.Vädret har varit helt perfekt. Lite molnigt på förmiddagen och mer sol på eftermiddagen. Naturen är helt fantastisk här nere. Fina skogsstigar ända intill havet....

173711 10 juni 2017

Midsommarlöpning i Brösarps backar

Vi åkte till Österlen över midsommar. Det var snudd på 30 grader men trots att Juleboda strand var vykortsvackert var havet alldeles jättekallt. Det tar ungefär två timmar att köra bil från Halmstad till Österlen så vi kom fram runt lunchtid och just stranden fick bli vårt första stopp. Stränderna på...

10741 25 juni 2016

60mil och lite till…

Vi befinner oss söder ut och njuter av ledigheten. Utflykter, kära återseenden och mycket god mat avlöser om vartannat. När kylan biter tag i kinderna är det livskvalité när vi omfamnas av människor med varma hjärtan. Idag bjöd Skåneleden upp till dans och visade sina vackra åsar och stigar. Vår...

39937 28 december 2014

73889 28 december 2014

Österlencirkeln med sprucken tå

För två veckor sedan sprang jag med pannlampa i mörkret längs Skånska sydkusten. Jag sprang och letade efter ett ställe att ta mig över en å som rann längs strandskogen. PANG! Plötsligt sparkar jag i en rot och riktigt känner hur min vänstra stortå går sönder. Jodå, blå naglar, men förhållandevis lite...

66712 26 november 2014

Skåneleden runt Häckeberga!

Som uppvärmning inför VM i lördags bestämde jag mig för att köra ett långpass i löpning men jag var inte speciellt sugen på löpa på asfalt utan ville gärna löpa i lite terräng och kom då på att man kan springa Skåneleden runt Häckeberga. Efter att ha hört runt lite samt försökt läsa lite om rundan på...

224295 15 oktober 2013

Vandringshelg

Kan man inte springa i skogen, så får man vandra i den! I helgen ska det bli soligt och vackert på lördag, så då är planen en lite längre vandring på 3-4 timmar i trakterna där vi bor. Vi har 6 mil Skåneled bara i vår lilla kommun, samt flera naturreservat och andra natursköna områden, så vandringsleder...

0 11 oktober 2013

Ås till Ås – Etapp 12 – Final

Då var det tid för att avsluta sitt projekt Skåneleden – Ås till Ås Den 6 Juli var dagen som sista etappen (nummer 12). Ingen planering dagen innan, känns som man har koll på rutiner och förberedelserna nu. Med Iphone laddad,ryggsäck fylld, cykel på bilen, och en energibar inköpt så var man redo för...