STORA MILSTOLPAR!

Nu har jag passerat TVÅ STORA milstolpar.

Jag har sprungit över 1,5 mil, nämligen 16 km! Nytt längdrekord. Nu vet jag att jag kommer klara Varvet. Sprang på påskafton vilket var helt ok men lite dåligt planerat av mig. Hade ingen tanke på att anpassa mitt löparschema till verkligheten och vad jag gör i övrigt när jag la upp det. Så nu får resten av livet anpassa sig till mitt löparschema. Typ, ibland stökar jag om lite men inte mycket. Några långpass har hamnat på söndagen istället för lördag men det gör påverkar inte jättemycket.
Sen sprang jag på Dextrosol istället för på gel och det gick bra. Lite svårare att få i sig men betydligt godare. En tablett efter 6 km och en efter 12 easy peasy. Åt en mazarin som uppladdning :-)

För någon vecka sedan sprang jag tempopass men fick avbryta med 200 m (!) kvar. Fick stanna och kräkas. Då blev jag väldigt rädd att jag hade pajat något i kroppen. Att jag inte skulle kunna springa mer för att kroppen inte tålde mer. Men jag är nästan helt övertygad om att det berodde på för stort kaloriunderskott. Nu har jag justerat maten och äter "kolhydrater" igen. Jag ska äta kolhydrater en måltid om dagen plus att jag äter kvällsmat som liknar frukosten. Mer mat helt enkelt. Började lite smått med det innan jag checkade av det med min coach men det gick bra med henne också.

Det leder mig till milstolpe nr 2, jag har nått min målvikt! Har inte vägt så här lite sen högstadiet. Det känns helt otroligt. Har egentligen 5 kg kvar för att ha ett BMI på 25 MEN min coach tycker inte att jag ska gå ner mer nu. Jag behöver lite extra för träningen. Detta betyder att jag kan lägga all fokus på att träna bra och hårt och på att få bra rutiner kring maten. Känns väldigt skönt!

Planterar en liten liten tanke som börjar gnaga i mig. Klassikern...

Vill du kommentera det här blogginlägget?
Registrera dig eller logga in här ovanför.