Kvalitetsträning och vila

I två veckor har jag haft färre pass än vanligt, v. 49 orkade jag bara springa 2 gånger MEN, resterande pass var toppen. (tror det blev 7 pass) Alla pass kändes givande, så trots missad löpning kände jag mig nöjd. v. 50 fick jag med all löpning, jag kände mig asstark alla pass och när jag var färdig var jag helt slut, på ett såntdär, asbra, givande vis. (endast 6 pass brändes av (brukar ligga på 8st i veckan)) Efter söndagens distanspass blev det dock måndag (igen, verkar oundvikligt) och tvångsvila.

Jag var trött och ganska nöjd med vilan trots allt, men tisdagen var av samma art, trött. Så, jag bestämde mig för att ta 4a dagar helvila. Väldigt ovanligt och psykiskt jobbigt.

Det är väldigt viktigt för mig att ta denna vilan, framförallt psykiskt, jag förstår det själv. Jag tycker nämligen genast att jag blir tjock om jag vilar. Jag vet ju mycket väl att 4a dagar förmodligen ger mig mer än det sinkar mig. Jag vet att jag inte blir tjock av 4a dagar vila, MEN, det är psyket som är svårast att övervinna. Trots alla riktiga insikter känner jag mig askass. Men, jag hoppas, att igenom att ta denna vilan kunna bevisa för migsjälv att allt är okej. Idag när jag kommer tillbaka till gymmet kommer allt vara som vanligt, förmodligen bättre.

Kroppen och knoppen är nu helvilad inför ledighetens alla träningspass <3 (magen skall vidgas och benen skall få springa (många)mil..) (hoppas mellan 23dec-31dec utföra... 16 pass. hur skall det gå..)

Btw. Hoppas vi ses på Sylvesterloppet på nyårsafton!

 

behövde bara ventilera lite hjärnbajs.

God Jul alla där ute!

Vill du kommentera det här blogginlägget?
Registrera dig eller logga in här ovanför.