Laddat liv - två vänner som tränar tillsammans

Kräkjobbigt

Igår eftermiddag körde jag och Louise i vanlig ordning söndagsträning med ett härligt gäng energisprudlande tjejer. Efter en uppvärmning bestående av jogg och löpskoleövningar körde vi ett styrkepass med fokus på överkropp. Vi brukar inte krångla till det utan håller oss till enkla men hyfsat tuffa övningar. För att hålla igång intensiteten i övningarna så brukar vi lägga in någon pulshöjande övning mellan styrkestationerna.

Avslutningsvis körde vi en riktig mördarövning som jag hade glömt hur grymt jobbig den är. Tror att den är hämtad från en cross-fit wod, och första gången jag körde den slutade det med att jag hängde över papperskorgen eftersom jag på riktigt trodde att jag skulle spy. Och jag var inte långt ifrån igår heller.

Så om du känner för att göra något riktigt kräkjobbigt, men ändå rätt gött så kan jag rekommendera följande: Mät upp en sträcka på 10 m. Hugg tag i en kompis så att ni kan peppa varandra, för det lär behövas. Sedan kör ni följande:
10 längder löpning (5 varv fram och tillbaka)
10 längder grodhopp
10 längder björngång
När du har kört ditt första set löpning så vilar du medan kompisen kör sina 10 längder. Därefter är det dags för 10 längder grodhopp var och tillslut 10 längder björngång.
Sedan upprepar ni allt men kör då 8 längder, 6 längder, 4 längder och slutligen 2 längder.
Lycka till!
/Miranda

Crossfit wod

Ps. Hjärtligt välkommen att göra oss sällskap på söndagar kl 16.30. Vi träffas bakom parkeringsplatsen vid simstadion i Varberg. För mer info gå med i Facebook-gruppen ”Söndagsträning med Laddat Liv”. Alla är välkomna oavsett ni träningsnivå eller form. Ju fler desto roligare!

 

 

 


Vill du kommentera det här blogginlägget?
Registrera dig eller logga in här ovanför.