Mersmak JA!

lunginflamation hit, förkyling dit, snorig här, hostig där.
Wow. Detta är det enda som pryder min facebook, instagram och arbetsplats just nu.

Jag har inte råkat ut för någonting än, peppar peppar ta i trä.

Anledningen till att min träningsdagbok är orörd just nu är för att jag vilar upp mig. En vecka till. Jag fick tips om att vila ca 1-2 veckor innan jag gjorde något drastiskt efter marathonet... men min återhämtning från loppet var förvånandsvärt bra, så bra att jag gav mig in på ett idiotpass a la bodycombat 4 dagar efter. Vi hade release och jag kunde inte hålla mig borta från scenen.. En knarrande hälsena efter det, tack. Men nu är allt på topp igen. Vila är den bästa medicinen! 

Nu vill jag inget hellre än att ge mig ut i spåret igen. Mersmak ja!
Det som kommer härnäst och som jag hoppas kunna delta på är:
Lerumsloppet,
Vårruset,
Spanien 17 maj för att träna ett gäng goa damer. (bokat och klart!)

Ja.. vi får väl se vad mer.. några tips?


Det var allt från mig just nu. Hoppas att alla som lider av förkylning och diverse kryar på sig. Jag jobbar vidare och försöker vila fötterna så mycket som möjligt och lyssnar på min kropp tills jag känner mig redo ;) Lesson learnd.

Kick ass / jas

2 kommentarer till inlägget

Lars Lindefelt
1958 • Borlänge
#1
19 mars 2014 - 08:54
Kör lite lätta tåhävningar och gummibandsövningar för fötterna + stå på balansplatta. Sikta på att bli starkare i fötterna helt enkelt. Det brukar underlätta när man ska återuppta löpningen. Ingen kedja är starkare än den svagaste länken.
1990 • Lerum
#2
19 mars 2014 - 09:19
Perfekt! Tack :)
Vill du kommentera det här blogginlägget?
Registrera dig eller logga in här ovanför.