Bra middagar för träning

Man kan säga att "bra mat" är i princip all mat som lagas från grunden och att undvika socker. En annan tumregel är att se till att variera och blanda färger. Inget är nyttigt om man överkonsumerar det. Det går alltså inte att hitta ett livsmedel som är "nyttigt" och leva enbart på det.

För att hålla en god varierad kost som också ska vara bra för min träning matplanerar jag. Efter en veckas "slarv" har jag äntligen lyckats få till en matlista för ett par veckor framåt.

Söndag: Hemmagjord pizza (med lite bättre innehåll i degen)

Måndag: Medelhavsbiff m tsatziki och ugnsgrillade grönsaker

Tisdag: Laxsoppa med sötpotatis

Onsdag: Spagetti med tonfisksås

Tosdag: XL-Galan (Blit alltså utemat)

Fredag: Fransk kycklinggryta

Lördag: Grönsaks- och köttfärsgratäng

Söndag: Tjälknöl, gräddsås och potatis

Måndag: Fiskgryta i kokosmjölk

Tisdag: Kycklingburgare

Onsdag: Tacos

Torsdag till söndag kommer jag att bli bjuden på mat.

Måndag: Ugnsstekt kyckling med granatäpple

Tisdag: Paj med räkor och fisk

Mycket längre än så gör jag inte mina matsedlar då man inte kan köpa hemm allt på en gång då eftersom att maten blir dålig. Det är ju bara frys och torrvaror som klarar sig längre.

Luncherna hoppas jag på matlåda i de flesta fall. Annars blir de mer spontana.

Vill du kommentera det här blogginlägget?
Registrera dig eller logga in här ovanför.