Ryggträning och tvångs-stretch

Det blev lunchträning idag igen. Jag passar på medan energinivån är hanterbar, jag är galet trött på kvällarna just nu. Fick sällskap av sambon och förutom vi var det bara en kille till på gymet, så vi kunde härja runt lite som vi ville bland alla maskiner.

Jag valde att köra rygg, en muskelgrupp som fungerar kanon att köra nu, jag känner mig stark, hittar massor av roliga övningar och är alltid taggad inför ryggpassen. Kul! Dessutom gillar jag tröttheten som kommer efter ryggpassen, den påminner om känslan efter ett riktigt tungt benpass. Utmattning är ju själva drivkraften till att träna hårt!

Nästan alla övningar idag kördes i kabelmaskinen.  Där kan man variera sig oändligt, högt och lågt fäste, stång, handtag, rep, en eller två armar, det blir otroligt flexibelt! Jag provar mig väldigt mycket fram just nu med vilka övningar som känns bra för dagen, idag hittade jag ett par nya roddövningar som bet rejält mellan skulderbladen. Älska!

Jag har, på tal om ryggen, en ojämnhet som gör att jag inte kan pressa lika högt i axelpress med hantlar, med höger och vänster arm. Det beror på att jag är för kort i latsen på vänster sida, så det tar helt enkelt stopp innan biceps så att säga når upp till örat. Förstår ni hur jag menar?

Nu har jag bestämt mig för att ta tag i det en gång för alla, så sen en vecka tillbaka stretchar jag latsen riktigt ordentligt efter ALLA mina gympass. Skam den som ger sig, jag tänker inte låta detta påverka mig så att jag blir svagare/mindre i vänster axel framöver. Men ajaj, vad ont det gör att stretcha just latsen! Eller är det bara jag?

 
image

image

image


Vill du kommentera det här blogginlägget?
Registrera dig eller logga in här ovanför.